понеделник, 16 май 2016 г.

Християн Бачков, автор на списание „HUMANUS”, зае второ място на престижен литературен конкурс



ГЕРОЙ НА СПИСАНИЕ „HUMANUS” СТАНА ЛАУРЕАТ НА ПРЕСТИЖЕН ЛИТЕРАТУРЕН КОНКУРС

Християн Бачков - ученик от силистренската езикова гимназия ”Пейо Яворов” – чието творчество често присъства на страниците на списание „HUMANUS”, зае второто място на престижния литературен конкурс, посветен на бургаската поетеса Петя Дубарова, в направлението проза, със своя разказ „Вина”. Конкурсът е ежегоден и се организира от Община Бургас, Къща-музей “Петя Дубарова”, Министерството на образованието, младежта и науката, Националния дворец на децата и РИО–Бургас, като си поставя за цел да открива и развива млади литературни дарования.

Разказът на Християн представлява калейдоскоп от преживявания и мисли на един юноша – уникални фрагменти от един живот, който съществува в град Силистра и е пресъздаден от автора по оригинален начин, като смисълът и целта на този разказ се обобщава от идеите за вината, за отговорността да бъдеш различен – да излезеш от „поточната линия на живота”... Християн обобщава своята основна идея така:

„Чрез разказа си изразявам красотата и грозотата на упадъчното и нашето поколение, това че вината може да бъде и лична, че можеш да бъдеш виновен дори към себе си и главно си виновен към себе си, но никога не го осъзнаваш, което всъщност е осъзнаването на моя герой.”

Кое го е мотивирало да участва с творбата си точно на този конкурс?

”Петя Дубарова е любимата ми поетеса, харесва ми да чета творчеството и някои неща от нейното творчество намирам в своето и това ме вдъхновява. Когато отидох в къщата и музей по време на награждаването, все едно бях в моя храм – личен творчески храм и реално аз не съм участвал, за да се състезавам, да се съревновавам с някого и не съм мислил изобщо, че ще имам някаква награда, а просто участвах защото цялото това творчество, всички ние, които сме участвали, затвърждава нейното величие, нейната памет, това което тя е оставила."

Какъв пример му дава поетесата?

Красота.

Няма коментари:

Публикуване на коментар